Tjänst publicerad 2022-04-01

Om QBIS

QBIS är ett av Sveriges mest erkända tid- och projektrapporteringssystem med över 26 000 användare och erbjuds som en molnbaserad tjänst utan installationskrav.

QBIS Time, Project och Expense är anpassade för att göra det enkelt för våra användare att spendera sin tid rätt, men våra kunder behöver oftast hjälp att sätta upp systemet korrekt samt att hitta rätt arbetsprocess för just dem. Det är där vår customer care-avdelning kommer in i bilden. Vi hjälper kunden att komma igång med QBIS på bästa sätt utifrån deras förutsättningar och verkar för en god onboardingsprocess. Vi har nyligen investerat i en helt ny e-learnings plattform som gör det enklare än någonsin att få tillgänglig utbildning.

Om tjänsten

Tjänsten är belägen i centrala Göteborg där du kommer att jobba tillsammans våra 25 medarbetare, vi har även flera kollegor runtom i Sverige och internationellt. QBIS Customer Care team består av 1:st Line Support, Trainers och Customer Care Manager, där förhoppningsvis du kan bli vår nästa medlem!

Dina arbetsuppgifter består bland annat planering av utbildningar, genomförande och uppföljning. Du kommer kunna med tiden ha möjlighet att förbättra våra processer tillsammans med teamet. Du får möjlighet att fungera som bollplank och stöd till vårt säljteam, ibland får du även följa med och medverka som stöttepelare vid viktiga kundmöten. Du kommer emellanåt stötta vår first line support med att svara på frågor från våra kunder, framförallt när det är högt tryck och vid semestertider. Detta är en otroligt bra möjlighet att lära sig om våra kunders dagliga utmaningar, vilket är till fördel för både för din utveckling samtidigt som du bidrar till att utveckla QBIS.

Utbildningarna håller du oftast ensam, via teams, på plats hos kund eller i våra egna lokaler. Övernattningar sker sällan, men kan förekomma om kund insisterar att vi gör utbildningen på plats i en annan ort i Sverige. Ju mer vi växer och expanderar som företag så växer även vårt arbetsområde. Framöver kan internationella resor förekomma. Hos oss på QBIS får du möjlighet att påverka våra interna arbetssätt, vi vill alltid bli bättre på det vi gör. För rätt person så finns det möjlighet att få större ansvar ju mer vårt företag växer.

Din profil

Vårt mål är att hitta en person som, genom implementation och utbildning, kan föra våra kunder in i QBIS på ett tryggt och effektivt sätt och skapa en suverän supportupplevelse för våra kunder. Du kommer arbeta strukturerat med redan satta processer och arbetet kräver att du är lösningsoriender och orädd att hitta bästa sätt för att kunden skall få sin bästa start med deras QBIS. Vi på QBIS är ett sammansvetsat gäng som tycker det är viktigt att nå framgång tillsammans och vi kommer stötta dig hela vägen så att du når din bästa potential. Vi prioriterar dig och din framgång genom att ge dig den bästa utbildningen i QBIS produkter så du kan känna dig varm i kläderna för att ge förstklassig utbildning för våra kunder.

Kravprofil:

  • Passion för lärande och pedagogik
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • God datorvana
  • Strukturerat arbetssätt
  • Initiativrik, utåtriktad och ansvarstagande
  • Körkort B och tillgång till egen bil
  • Avslutad gymnasieutbildning

Meriterande:

  • Tidigare erfarenhet av att hålla i utbildningar om system eller mjukvara
  • Kunskaper inom de övriga nordiska språken
  • Kunskap om löneadministration och/eller kollektivavtal
  • Kunskap om projektledning

Som en del av QBIS får du:

  • En arbetsplats i ständig förbättring där du har möjlighet att påverka och utvecklas både professionellt och som individ.
  • En omfattande arbetsroll där du får möjlighet att vara delaktig i hela utvecklingsprocessen, från start till mål.
  • En arbetsplats som ligger i helt nya och fräscha lokaler i centrala Göteborg, med goda förbindelser både med bil och med kollektivtrafik
  • Generöst friskvårdsbidrag
  • Flexibel arbetstid
  • Sponsrade After Work-möjligheter
  • Gemensamma aktiviteter på och utanför kontoret
  • Glada och engagerade kollegor som arbetar tillsammans mot gemensamma mål
  • Och mycket mer!

Ansökan

Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet och rätt inställning i rekryteringen. Tjänsten är på heltid fördelat på 40 timmar / vecka och du kommer ha möjlighet att jobba hemifrån vid behov.

Du söker tjänsten genom att skicka ditt CV samt Personliga brev till Gabriela Balint gabriela.balint@qlogic.se. Intervjuer sker löpande och vår målsättning är att tillsätta rätt person omgående. Vi ser fram emot din ansökan!

Om QLogic

QLogic är ett modernt och framgångsrikt IT företag som alltid ligger i framkant gällande digitalisering och moderna systemlösningar.

QLogic startades 2001 och är ett IT företag som bryr sig. Vi har målsättning är att kontinuerligt erbjuda en kreativ och positiv arbetsmiljö där du kan växa i din roll och utvecklas som person. Omtanke, Modernitet, Kreativitet och Professionalism är våra värdeord som representerar vilka vi är och hur vi arbetar med varandra och utåt mot våra kunder och partners.

Vi utvecklar QBIS som är ett av Sveriges mest erkända tid- och projektrapporteringssystem med över 26 000 användare. QBIS erbjuds som en molnbaserad tjänst utan installationsbehov.

För mer företagsinformation, besök vår hemsida: www.qlogic.se eller www.qbis.se